Із досвіду роботи

Шварц Т.Г.


КВН
Тема:«Хто попереджений, той захищений»

Мета: дати можливість учням зро­зуміти, що однією з найбільших цін­ностей людини є її здоров'я;
 розвивати бажання вести здоровий спосіб життя;
 виховувати морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за власне здоров'я.
Хід заходу.

Учитель. Життя... Ми любимо його всією душею.
Життя... В юні роки ми ще не від­чуваємо, як швидко плине час. Май­бутнє уявляється безхмарним, жит­тя — безкінечним, а здоров'я — без­межним. Та це тільки на перший по­гляд. Бо варто потрапити в скрутне становище, як рожеві фарби розвію­ються. І пояснення цьому — втрата здоров'я, загроза життю. Але і перше, і друге можна передбачити, попереди­ти, виправити.
Життя — найдорожчий і неоцінен­ний скарб. Незрівнянний і непов­торний.
Кажуть, що життя і здоров'я ідуть поруч. Тож, оберігаючи власне здо­ров'я, ми оберігаємо і своє життя.  Згадайте вислів: «Молодість — скарб, що містить усе». Справді, цієї пори в руках людини — її майбутнє. Які ідеали оберете, якими знаннями, силою, здоров'ям запасетеся, наскіль­ки загартуєте волю — таким і буде ваше майбутнє. Тобто майбутнє — у ваших руках!
Командам до конкурсу приготуватися!
Попрошу підійти до мене капітанів команд для проведення жеребкування  (Проводиться жеребкування.)

Команди готові? (Відповіді учнів.)Зараз перевіримо! Отже, перше ви­пробування.
1. Конкурс «Розминка».
Для команди 1.
На думку А.П. Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чорнить? (Репутацію.)
1.Який м'яч найважчий? (Баскетбольний.)
2.Які органи людини страждають від куріння найбільше?
3.Наркоманія — це...
Для команди 2
1.Винахідник цього витвору про­рокував своєму дітищу дві сфери за­стосування: доставка пошти та засіб для схуднення. Назвіть сучасний про­образ цього предмета. (Велосипед.)
2.Зовнішній покрив тіла людини. (Шкіра.)
3.Чи є «нешкідливі» цигарки?
4.Алкоголізм — це...
Для  команди З
1.А.П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка курить, усе одно, що цілу­вати... (попільничку)».
2.Де відбувалися перші Олімпій­ські ігри? (У Греції.)
3.Які шкідливі речовини містять­ся в цигарках?
4.Тютюнокуріння — це...

Ведуча. Молодці! Я бачу, що в ко­мандах бойовий настрій і всі готові йти до перемоги. Бажаю успіху!

2. Конкурс «Художник»
— Намалювати, як ви розумієте поняття здоров'я?
Кожна група дає своє ви­значення поняття здоров'я. Один представник із команди коментує визначення.

Ведуча. Найдорожчий, безцінний скарб, яким володіє людина, — здоров'я. Народна мудрість так і каже: «Здоров'я — всьому голова, а здоров'я дітей — це здоров'я майбутніх поко­лінь». Але часто людина забуває про це, а іноді, навіть, і не здогадується, що своїми діями завдає шкоди не тіль­ки своєму здоров'ю, а й здоров'ю ото­чуючих.
А що слід робити, щоб зберегти здоров'я, нам розкажуть учасники ко­манд, які виконали домашнє  завдання: в театра­лізованій формі розкрити одну із проблем людства.
3. Домашнє завдання «Театралізована вистава»
Виступ команди 1.
Пацієнт. Лікарю, все, що ви мені призначили, — не допомагає: як каш­ляв, так і кашляю. І в грудях щось свистить, коли швидше йду.
Лікар. Крім ліків я Вам радив кину­ти курити. Ви кинули?
Пацієнт. Лікарю, але всі навколо курять, і ще ніхто від цього не помер. Та й викурюю я одну пачку на день.
Лікар. Пачку на день! А Ви знаєте, що викурювання тільки однієї цигар­ки відповідає умовам перебування на великій загазованій автомагістралі впродовж 36 год? Відомо, що тютюн вбиває кожного другого курця. З усіх факторів смертності тютюн збирає найбільшу данину.
Пацієнт. Та я купую тільки якісні цигарки з фільтром.
Лікар. Які там фільтри! Ви не уяв­ляєте, що ви робите зі своїми легеня­ми! Та й кашляєте Ви тому, що в них осідають краплини дьогтю, а дим спричиняє постійне запалення епіте­лію дихальних шляхів. Звідси Ваш хронічний бронхіт і постійний спазм легенів — емфізема.
Те, що тютюн викликає рак леге­нів, Ви вже багато разів чули, але, на­певно, не знаєте, що на тій стадії, коли цю хворобу зазвичай діагностують, уже немає сенсу лікуватися, смерть неминуча. Курці значно частіше хво­ріють на рак губи, стравоходу, сечово­го міхура та інших органів.
Пацієнт. Лікарю, може, досить мене лякати? В мене серце заболіло.
Лікар. І серце Вас турбує з тієї ж причини. Адже рак становить лише 25 % тютюнових смертей, 50 % таких смертей припадає на серцево-судинні захворювання. Річ у тім, що речовини тютюнового диму сприяють поступо­вому виникненню на стінках судин нальоту, що не дає змоги вільно руха­тися крові. Далі все залежить від того, які судини зіпсувалися найпершими. Енергійна людина 40-ка років може раптово впасти і померти на вулиці — не витримали судини серця. Якщо су­дини на нозі — то хірурги скажуть: «Або кидайте курити, або ми відріже­мо вам ногу», а нерідко: «Якби ви ра­ніше кинули курити, то ногу можна було б урятувати».
Пацієнт. Лікарю, але коли я курю, то страждає від цього лише моє здоров'я.
Лікар. Ви повинні також пам'ятати про оточуючих. Не меншу небезпеку становить так зване пасивне куріння. Найдорожчі ліки не здатні вилікувати астму в дитини, якщо в її оточенні хтось курить. Агенція охорони довкіл­ля США підрахувала, що від пасивно­го куріння в цій країні помирає втри­чі більше людей, ніж від усіх інших ви­дів забруднення повітря разом узятих.
Пацієнт. Ви мене переконали. Я спробую кинути. А моєму синові, 15-річному лобурю, якого я застав на балконі з цигаркою, на горіхи діста­неться! Труїти себе з такого віку! Ви­бачте лікарю, я поспішаю.

Виступ команди 2
1-й учень. Ти знаєш, що верблюд може вісім днів працювати й не пити?
2-й учень. Я знаю такого верблюда, що вісім днів п'є, але не працює!
3-й учень. Правду кажуть, що горіл­ка вкорочує життя. Мій старший брат казав, що як вип'є зранку грам трис­та, то день йому пролетить, як одна го­дина. А як немає в кишені навіть на кухоль пива — то день стає довгий-довгий.
4-й учень. Слухай (показує за сцену)\ Там твій брат зі стовпом розмовляє.
3-й учень. То він знову п'яний!
4-й учень. П'яний чи тверезий — не знаю, але на ногах ледве стоїть!
3-й учень. Можна б і нам по пиву вдарити. Слухай, збігай за пивом!4-й учень. Давай гроші.
3-й учень. За гроші кожен принесе. Ти спробуй без грошей.
3-й учень (перевертає пляшку). Та вона ж пуста!
4-йучень. Та, з повної всяк вип'є, а ти спробуй із порожньої!
Учениця. Ви не бачили Мурчика? (Гукає.) Мурчику! Мурчику! Вже на­гулявся? Ходи додому!
5-й учень. І чого ти кричиш? Чого побиваєшся? Проспиться — сам до­дому прийде.
6-й учень (до 5-го). Поглянь, а мі­сяць, виявляється, трикутний!
5-й учень. Не трикутний, а ромбіч­ний!
4-й учень. Не будемо сперечатися, спитаємо у перехожого. Як скаже, так і буде. Слухай, друже, місяць який: трикутний чи ромбічний?
7-й учень. А ви про який сперечає­теся — про той, що праворуч, чи про той, що ліворуч?
5-й учень. Ні, тут без пляшки не розберешся! Підемо та вип'ємо!
7-й учень. Орел зі свиньми не п'є!
летіли!
1-й учень. Життя можна прожити, будучи щодня «під мухою». А можна вершити великі справи. Вибір — за вами.
4-й учень. Давай гроші.
3-й учень. За гроші кожен принесе. Ти спробуй без грошей.
3-й учень (перевертає пляшку). Та вона ж пуста!
4-йучень. Та, з повної всяк вип'є, а ти спробуй із порожньої!
Учениця. Ви не бачили Мурчика? (Гукає.) Мурчику! Мурчику! Вже на­гулявся? Ходи додому!
5-й учень. І чого ти кричиш? Чого побиваєшся? Проспиться — сам до­дому прийде.
6-й учень (до 5-го). Поглянь, а мі­сяць, виявляється, трикутний!
5-й учень. Не трикутний, а ромбіч­ний!
4-й учень. Не будемо сперечатися, спитаємо у перехожого. Як скаже, так і буде. Слухай, друже, місяць який: трикутний чи ромбічний?
7-й учень. А ви про який сперечає­теся — про той, що праворуч, чи про той, що ліворуч?
5-й учень. Ні, тут без пляшки не розберешся! Підемо та вип'ємо!
7-й учень. Орел зі свиньми не п'є!
летіли!
1-й учень. Життя можна прожити, будучи щодня «під мухою». А можна вершити великі справи. Вибір — за вами.
Виступ команди З
 1-й учень. Я вживаю наркотики, щоб бути, як усі у компанії. Мені дали їх спробувати півроку тому. Відтоді не можу зупинитися.
2-й учень. Я їх не вживаю, бо вва­жаю наркоманів залежними людьми, а я хочу бути вільним від такої звички. Прагну контролювати свої вчинки і сам відповідати за своє життя.
1-й учень. Мене не влаштовує цей нудний світ. За допомогою «кайфу» я намагаюся створити власний, у яко­му приємно жити.
2-й учень. Моє життя різноманітне й цікаве, мені вистачає гострих відчут­тів і без «кайфу».
1-й учень. Я нікому не цікавий. Якщо я вживатиму наркотики, то хоч близькі люди звернуть на мене увагу, або, можливо, мене по­мітить дівчина, яка мені подо­бається.
2-й учень. Не хочу завдати болю своїм рідним, особливо мамі. Знаю, їй буде боляче, якщо зі мною щось станеться.
1-й учень. Мене вигнали зі школи, на роботу не вла­штуюся за віком, мама і тато постійно кричать. Наркотики допомагають забути про проб­леми.
2-а учень. У мене великі пла­ни на майбутнє. Впевнений, мене чекає навчання і хороша кар'єра. Наркотики вбивають у нас усе людське. Я хочу зали­шитися з сильним, нормальним мозком і міцним здоров'ям.
3-й учень. Тому з жодного приводу (а особливо — з почуття солідарності) не вживайте наркотики! Це — хворо­ба, майже невиліковна: страшна, під­ступна, руйнівна.
4-й учень. Коли в хвилини образи і жорстоких розчарувань хочеться зникнути, не бачити нікого й нічого, може трапитися так, що горе-товариші у цю мить вкладуть у долоні шприц із пекельною радістю, простягнуть ке­лишок із диявольським зіллям, поді­ляться цигаркою. Мовляв, спробуй — і все забудеш, «зловиш кайф». Поба­чивши сумнів в очах, хтось підступ­ний ще й захоче принизити, зігравши на самолюбстві: «Що, боїшся?!». А відповісти треба так: «Я не боюся. Я маю силу волі. Я хочу бути вільним і щасливим серед людей».
Є мудрий вислів: «Людина-наркоман із власної волі виїжджає на надшвидкісну трасу скажених гонок і, обганяючи найважчих хворих, на­ближається до фінішу під назвою "смерть"».
3-й учень. Скільки проблем постає перед молодими, головне — не схибити. Намагайтеся вести такий спосіб життя, щоб бути у злагоді з ро­зумом.
4. Конкурс капітанів.
Капітан команди витягує картку і коментує прочитане. Потім ці картки учні прикріплюють на дошці.
1. Здоров'я — мудрий гонорар(П. Беранже).
           Єдина краса, яку я знаю, — це здоров'я (Г. Гейне).
      2. Здоров'я — найкращі ліки (Б. Шоу).
           Здоров'я швидше залежить від наших звичок і харчування, ніж від мистецтва лікаря (Д. Леббок).
3. Здоров'я батьків — запорука здоров'я нащадків (М. Карамзін).
    Здорові люди —найцінніший ка­пітал держави (Я. Коллет).

5. Конкурс вболівальників.
    Продовжіть прислів'я:
1.Здоровому — все... (здорово).
Бережи одяг знову, а здоров'я... (змолоду).
Здоров'я за гроші... (не купиш).
   Ходи більше — проживеш... (довше).
   Чиста вода — для хвороби... (біда).
 Без здоров'я нема... (щастя).

2. Вартість здоров'я знає лише той, хто... (його втратить).
Щоб бути здоровим — тримай го­лову в холоді, а живіт у... (голоді).
  Поки чоловік здоровий, то...(здоров'я не шанує).
  Весела думка.. — половина ...(здоров'я)
  Добре здоров'я краще за ...(най­більше багатство).
  Здорові батьки ... — (запорука здоров'я дітей).

3. Легка вечеря життя ...(продовжує).
Менше хвилюєшся —...( довше проживеш).
Хто здоровий, той і ...(молодий).
.   Здоров'я дорожче ...(золота).
  Чистота — ...(запорука здоров'я).
Чисте  повітря — ворог ...(хвороб).
6. Конкурс «Айболить».
1.Яка перша допомога при харчовому отруєнні?
2.Що необхідно зробити при пере­охолодженні?
3.Що необхідно зробити при кро­вотечі з носа?
4. Як надати першу допомогу людині, яка втратила свідомість?
5. Яка перша допомога при опіках?
6. Що застосовують, для обробки подряпини?
7. Що застосовують, для обробки відкритої рани?

7.Конкурс «Моделювання ситуацій»

1) Прийшовши увечері зі школи, ти помітив, що з-під дверей твого будинку йде дим. Що необхідно зробити?
2) Ти вночі йдеш по вулиці. Попереду чути голосні вигуки, сміх, шум, ти розумієш, що там перебуває п’яна компанія. Які твої дії?
3) Без попередження приходить працівник служби газу. Ти його не знаєш. Говорить, що необхідно перевірити справність газових приладів. Якими будуть твої дії?
4) Незнайомець просить дозволу скористатися твоїм мобільним телефоном. Що ти вчиниш?
5) Ти зайшов у будинок, побачив непритомну людину та відчув запах газу. Що ти будеш робити?
6) Після буревію на землі лежить обірваний кабель, а біля нього непритомна людина. Якими будуть твої дії?

Учитель. Ми часто чуємо слово «доля», але не всі знають, що розпо­ряджатися своїм життям може тіль­ки сама людина, зробивши вибір на користь здоров'я й відмовляючись від того, що може їй зашкодити в житті. Приймаючи рішення, слід ретельно проаналізувати всі «за» й «проти». Остаточне рішення й ви­бір життєвого шляху — завжди за вами.
Ми змагалися, весе­лилися, рухалися. А чому ж не було у нас суддів?
Наше здоров'я — у наших руках. І ніхто нам не поставить «відмінно», якщо ми самі не піклуватимемося про здоров'я.
Не будьте байдужими до свого здоров'я і здоров'я оточуючих. Шкідливі звички — коротка дорога до смерті. А я вам бажаю зробити крок у чу­дову країну Здоров'я.
Тож хай щастить вам на цьому шляху!

Комментариев нет:

Отправить комментарий