Шварц Т.Г.
КВН
Тема:«Хто попереджений, той захищений»
Мета: дати можливість учням зрозуміти, що однією з найбільших цінностей людини є її здоров'я;
розвивати бажання вести здоровий спосіб життя;
виховувати морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за власне здоров'я.
Хід заходу.
Учитель. Життя... Ми любимо його всією душею.
Життя... В юні роки ми ще не відчуваємо, як швидко плине час. Майбутнє уявляється безхмарним, життя — безкінечним, а здоров'я — безмежним. Та це тільки на перший погляд. Бо варто потрапити в скрутне становище, як рожеві фарби розвіюються. І пояснення цьому — втрата здоров'я, загроза життю. Але і перше, і друге можна передбачити, попередити, виправити.
Життя — найдорожчий і неоціненний скарб. Незрівнянний і неповторний.
Кажуть, що життя і здоров'я ідуть поруч. Тож, оберігаючи власне здоров'я, ми оберігаємо і своє життя. Згадайте вислів: «Молодість — скарб, що містить усе». Справді, цієї пори в руках людини — її майбутнє. Які ідеали оберете, якими знаннями, силою, здоров'ям запасетеся, наскільки загартуєте волю — таким і буде ваше майбутнє. Тобто майбутнє — у ваших руках!
Командам до конкурсу приготуватися!
Попрошу підійти до мене капітанів команд для проведення жеребкування (Проводиться жеребкування.)
Команди готові? (Відповіді учнів.)Зараз перевіримо! Отже, перше випробування.
1. Конкурс «Розминка».
Для команди 1.
На думку А.П. Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чорнить? (Репутацію.)
1.Який м'яч найважчий? (Баскетбольний.)
2.Які органи людини страждають від куріння найбільше?
3.Наркоманія — це...
Для команди 2
1.Винахідник цього витвору пророкував своєму дітищу дві сфери застосування: доставка пошти та засіб для схуднення. Назвіть сучасний прообраз цього предмета. (Велосипед.)
2.Зовнішній покрив тіла людини. (Шкіра.)
3.Чи є «нешкідливі» цигарки?
4.Алкоголізм — це...
Для команди З
1.А.П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка курить, усе одно, що цілувати... (попільничку)».
2.Де відбувалися перші Олімпійські ігри? (У Греції.)
3.Які шкідливі речовини містяться в цигарках?
4.Тютюнокуріння — це...
Ведуча. Молодці! Я бачу, що в командах бойовий настрій і всі готові йти до перемоги. Бажаю успіху!
2. Конкурс «Художник»
— Намалювати, як ви розумієте поняття здоров'я?
Кожна група дає своє визначення поняття здоров'я. Один представник із команди коментує визначення.
Ведуча. Найдорожчий, безцінний скарб, яким володіє людина, — здоров'я. Народна мудрість так і каже: «Здоров'я — всьому голова, а здоров'я дітей — це здоров'я майбутніх поколінь». Але часто людина забуває про це, а іноді, навіть, і не здогадується, що своїми діями завдає шкоди не тільки своєму здоров'ю, а й здоров'ю оточуючих.
А що слід робити, щоб зберегти здоров'я, нам розкажуть учасники команд, які виконали домашнє завдання: в театралізованій формі розкрити одну із проблем людства.
3. Домашнє завдання «Театралізована вистава»
Виступ команди 1.
Пацієнт. Лікарю, все, що ви мені призначили, — не допомагає: як кашляв, так і кашляю. І в грудях щось свистить, коли швидше йду.
Лікар. Крім ліків я Вам радив кинути курити. Ви кинули?
Пацієнт. Лікарю, але всі навколо курять, і ще ніхто від цього не помер. Та й викурюю я одну пачку на день.
Лікар. Пачку на день! А Ви знаєте, що викурювання тільки однієї цигарки відповідає умовам перебування на великій загазованій автомагістралі впродовж 36 год? Відомо, що тютюн вбиває кожного другого курця. З усіх факторів смертності тютюн збирає найбільшу данину.
Пацієнт. Та я купую тільки якісні цигарки з фільтром.
Лікар. Які там фільтри! Ви не уявляєте, що ви робите зі своїми легенями! Та й кашляєте Ви тому, що в них осідають краплини дьогтю, а дим спричиняє постійне запалення епітелію дихальних шляхів. Звідси Ваш хронічний бронхіт і постійний спазм легенів — емфізема.
Те, що тютюн викликає рак легенів, Ви вже багато разів чули, але, напевно, не знаєте, що на тій стадії, коли цю хворобу зазвичай діагностують, уже немає сенсу лікуватися, смерть неминуча. Курці значно частіше хворіють на рак губи, стравоходу, сечового міхура та інших органів.
Пацієнт. Лікарю, може, досить мене лякати? В мене серце заболіло.
Лікар. І серце Вас турбує з тієї ж причини. Адже рак становить лише 25 % тютюнових смертей, 50 % таких смертей припадає на серцево-судинні захворювання. Річ у тім, що речовини тютюнового диму сприяють поступовому виникненню на стінках судин нальоту, що не дає змоги вільно рухатися крові. Далі все залежить від того, які судини зіпсувалися найпершими. Енергійна людина 40-ка років може раптово впасти і померти на вулиці — не витримали судини серця. Якщо судини на нозі — то хірурги скажуть: «Або кидайте курити, або ми відріжемо вам ногу», а нерідко: «Якби ви раніше кинули курити, то ногу можна було б урятувати».
Пацієнт. Лікарю, але коли я курю, то страждає від цього лише моє здоров'я.
Лікар. Ви повинні також пам'ятати про оточуючих. Не меншу небезпеку становить так зване пасивне куріння. Найдорожчі ліки не здатні вилікувати астму в дитини, якщо в її оточенні хтось курить. Агенція охорони довкілля США підрахувала, що від пасивного куріння в цій країні помирає втричі більше людей, ніж від усіх інших видів забруднення повітря разом узятих.
Пацієнт. Ви мене переконали. Я спробую кинути. А моєму синові, 15-річному лобурю, якого я застав на балконі з цигаркою, на горіхи дістанеться! Труїти себе з такого віку! Вибачте лікарю, я поспішаю.
Виступ команди 2
1-й учень. Ти знаєш, що верблюд може вісім днів працювати й не пити?
2-й учень. Я знаю такого верблюда, що вісім днів п'є, але не працює!
3-й учень. Правду кажуть, що горілка вкорочує життя. Мій старший брат казав, що як вип'є зранку грам триста, то день йому пролетить, як одна година. А як немає в кишені навіть на кухоль пива — то день стає довгий-довгий.
4-й учень. Слухай (показує за сцену)\ Там твій брат зі стовпом розмовляє.
3-й учень. То він знову п'яний!
4-й учень. П'яний чи тверезий — не знаю, але на ногах ледве стоїть!
3-й учень. Можна б і нам по пиву вдарити. Слухай, збігай за пивом!4-й учень. Давай гроші.
3-й учень. За гроші кожен принесе. Ти спробуй без грошей.
3-й учень (перевертає пляшку). Та вона ж пуста!
4-йучень. Та, з повної всяк вип'є, а ти спробуй із порожньої!
Учениця. Ви не бачили Мурчика? (Гукає.) Мурчику! Мурчику! Вже нагулявся? Ходи додому!
5-й учень. І чого ти кричиш? Чого побиваєшся? Проспиться — сам додому прийде.
6-й учень (до 5-го). Поглянь, а місяць, виявляється, трикутний!
5-й учень. Не трикутний, а ромбічний!
4-й учень. Не будемо сперечатися, спитаємо у перехожого. Як скаже, так і буде. Слухай, друже, місяць який: трикутний чи ромбічний?
7-й учень. А ви про який сперечаєтеся — про той, що праворуч, чи про той, що ліворуч?
5-й учень. Ні, тут без пляшки не розберешся! Підемо та вип'ємо!
7-й учень. Орел зі свиньми не п'є!
летіли!
1-й учень. Життя можна прожити, будучи щодня «під мухою». А можна вершити великі справи. Вибір — за вами.
4-й учень. Давай гроші.
3-й учень. За гроші кожен принесе. Ти спробуй без грошей.
3-й учень (перевертає пляшку). Та вона ж пуста!
4-йучень. Та, з повної всяк вип'є, а ти спробуй із порожньої!
Учениця. Ви не бачили Мурчика? (Гукає.) Мурчику! Мурчику! Вже нагулявся? Ходи додому!
5-й учень. І чого ти кричиш? Чого побиваєшся? Проспиться — сам додому прийде.
6-й учень (до 5-го). Поглянь, а місяць, виявляється, трикутний!
5-й учень. Не трикутний, а ромбічний!
4-й учень. Не будемо сперечатися, спитаємо у перехожого. Як скаже, так і буде. Слухай, друже, місяць який: трикутний чи ромбічний?
7-й учень. А ви про який сперечаєтеся — про той, що праворуч, чи про той, що ліворуч?
5-й учень. Ні, тут без пляшки не розберешся! Підемо та вип'ємо!
7-й учень. Орел зі свиньми не п'є!
летіли!
1-й учень. Життя можна прожити, будучи щодня «під мухою». А можна вершити великі справи. Вибір — за вами.
Виступ команди З
1-й учень. Я вживаю наркотики, щоб бути, як усі у компанії. Мені дали їх спробувати півроку тому. Відтоді не можу зупинитися.
2-й учень. Я їх не вживаю, бо вважаю наркоманів залежними людьми, а я хочу бути вільним від такої звички. Прагну контролювати свої вчинки і сам відповідати за своє життя.
1-й учень. Мене не влаштовує цей нудний світ. За допомогою «кайфу» я намагаюся створити власний, у якому приємно жити.
2-й учень. Моє життя різноманітне й цікаве, мені вистачає гострих відчуттів і без «кайфу».
1-й учень. Я нікому не цікавий. Якщо я вживатиму наркотики, то хоч близькі люди звернуть на мене увагу, або, можливо, мене помітить дівчина, яка мені подобається.
2-й учень. Не хочу завдати болю своїм рідним, особливо мамі. Знаю, їй буде боляче, якщо зі мною щось станеться.
1-й учень. Мене вигнали зі школи, на роботу не влаштуюся за віком, мама і тато постійно кричать. Наркотики допомагають забути про проблеми.
2-а учень. У мене великі плани на майбутнє. Впевнений, мене чекає навчання і хороша кар'єра. Наркотики вбивають у нас усе людське. Я хочу залишитися з сильним, нормальним мозком і міцним здоров'ям.
3-й учень. Тому з жодного приводу (а особливо — з почуття солідарності) не вживайте наркотики! Це — хвороба, майже невиліковна: страшна, підступна, руйнівна.
4-й учень. Коли в хвилини образи і жорстоких розчарувань хочеться зникнути, не бачити нікого й нічого, може трапитися так, що горе-товариші у цю мить вкладуть у долоні шприц із пекельною радістю, простягнуть келишок із диявольським зіллям, поділяться цигаркою. Мовляв, спробуй — і все забудеш, «зловиш кайф». Побачивши сумнів в очах, хтось підступний ще й захоче принизити, зігравши на самолюбстві: «Що, боїшся?!». А відповісти треба так: «Я не боюся. Я маю силу волі. Я хочу бути вільним і щасливим серед людей».
Є мудрий вислів: «Людина-наркоман із власної волі виїжджає на надшвидкісну трасу скажених гонок і, обганяючи найважчих хворих, наближається до фінішу під назвою "смерть"».
3-й учень. Скільки проблем постає перед молодими, головне — не схибити. Намагайтеся вести такий спосіб життя, щоб бути у злагоді з розумом.
4. Конкурс капітанів.
Капітан команди витягує картку і коментує прочитане. Потім ці картки учні прикріплюють на дошці.
1. Здоров'я — мудрий гонорар(П. Беранже).
Єдина краса, яку я знаю, — це здоров'я (Г. Гейне).
2. Здоров'я — найкращі ліки (Б. Шоу).
Здоров'я швидше залежить від наших звичок і харчування, ніж від мистецтва лікаря (Д. Леббок).
3. Здоров'я батьків — запорука здоров'я нащадків (М. Карамзін).
Здорові люди —найцінніший капітал держави (Я. Коллет).
5. Конкурс вболівальників.
Продовжіть прислів'я:
1.Здоровому — все... (здорово).
•Бережи одяг знову, а здоров'я... (змолоду).
•Здоров'я за гроші... (не купиш).
• Ходи більше — проживеш... (довше).
• Чиста вода — для хвороби... (біда).
Без здоров'я нема... (щастя).
• 2. Вартість здоров'я знає лише той, хто... (його втратить).
•Щоб бути здоровим — тримай голову в холоді, а живіт у... (голоді).
• Поки чоловік здоровий, то...(здоров'я не шанує).
• Весела думка.. — половина ...(здоров'я)
• Добре здоров'я краще за ...(найбільше багатство).
• Здорові батьки ... — (запорука здоров'я дітей).
3. Легка вечеря життя ...(продовжує).
•Менше хвилюєшся —...( довше проживеш).
•Хто здоровий, той і ...(молодий).
. Здоров'я дорожче ...(золота).
• Чистота — ...(запорука здоров'я).
Чисте повітря — ворог ...(хвороб).
6. Конкурс «Айболить».
1.Яка перша допомога при харчовому отруєнні?
2.Що необхідно зробити при переохолодженні?
3.Що необхідно зробити при кровотечі з носа?
4. Як надати першу допомогу людині, яка втратила свідомість?
5. Яка перша допомога при опіках?
6. Що застосовують, для обробки подряпини?
7. Що застосовують, для обробки відкритої рани?
7.Конкурс «Моделювання ситуацій»
1) Прийшовши увечері зі школи, ти помітив, що з-під дверей твого будинку йде дим. Що необхідно зробити?
2) Ти вночі йдеш по вулиці. Попереду чути голосні вигуки, сміх, шум, ти розумієш, що там перебуває п’яна компанія. Які твої дії?
3)
Без попередження приходить працівник служби газу. Ти його не знаєш.
Говорить, що необхідно перевірити справність газових приладів. Якими
будуть твої дії?
4) Незнайомець просить дозволу скористатися твоїм мобільним телефоном. Що ти вчиниш?
5) Ти зайшов у будинок, побачив непритомну людину та відчув запах газу. Що ти будеш робити?
6) Після буревію на землі лежить обірваний кабель, а біля нього непритомна людина. Якими будуть твої дії?
Учитель. Ми часто чуємо слово «доля», але не всі знають, що розпоряджатися своїм життям може тільки сама людина, зробивши вибір на користь
здоров'я й відмовляючись від того, що може їй зашкодити в житті.
Приймаючи рішення, слід ретельно проаналізувати всі «за» й «проти». Остаточне рішення й вибір життєвого шляху — завжди за вами.
Ми змагалися, веселилися, рухалися. А чому ж не було у нас суддів?
Наше здоров'я — у наших руках. І ніхто нам не поставить «відмінно», якщо ми самі не піклуватимемося про здоров'я.
Не будьте байдужими до свого здоров'я і здоров'я оточуючих. Шкідливі звички — коротка дорога до смерті. А я вам бажаю зробити крок у чудову країну Здоров'я.
Тож хай щастить вам на цьому шляху!
Комментариев нет:
Отправить комментарий