Участь моїх учнів у
конкурсах, олімпіадах.
Впродовж останніх років є призери шкільних та районних олімпіад, переможці
обласних екологічних конкурсів.
№
Прізвище, ім’я учня
Конкурс, олімпіада
Нагорода
Клас, рік
1
Сєрова Ольга
ІІ етап Всеукраїнської
олімпіади з географії
ІІ місце
9 клас, 2012
2
Гусак Катерина
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
3
Бескієр Ігор
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
4
Шуляк Даніїл
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
5
Загной Олександр
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
6
Сєрова Ольга
ІІ етап Всеукраїнської
олімпіади з географії
ІІІ місце
11 клас, 2014
7
Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»
Диломи І ступеню 4 уч.
Диломи ІІ ступеню –2уч;
Диломи ІІІ ступеню 6 уч;
Грамота-1
Сертифікат-8
9-10 класи, 2012р
8
Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»
Диломи ІІ ступеню –2уч;
Диломи ІІІ ступеню 6 уч;
Грамтоти-21
Сертифікат-39
6-10кл
2014р.
№
Прізвище, ім’я учня
Конкурс, олімпіада
Нагорода
Клас, рік
1
Сєрова Ольга
ІІ етап Всеукраїнської
олімпіади з географії
ІІ місце
9 клас, 2012
2
Гусак Катерина
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
3
Бескієр Ігор
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
4
Шуляк Даніїл
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
5
Загной Олександр
Обласний етап VII Міжнародного конкурсу
«Правдивий світ птахів»
Переможець
6 клас
2014
6
Сєрова Ольга
ІІ етап Всеукраїнської
олімпіади з географії
ІІІ місце
11 клас, 2014
7
Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»
Диломи І ступеню 4 уч.
Диломи ІІ ступеню –2уч;
Диломи ІІІ ступеню 6 уч;
Грамота-1
Сертифікат-8
9-10 класи, 2012р
8
Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»
Диломи ІІ ступеню –2уч;
Диломи ІІІ ступеню 6 уч;
Грамтоти-21
Сертифікат-39
6-10кл
2014р.
Шварц Т.Г.
Журнал
«Основи здоров'я» №12/2011 Харків,Вид.група
«Основа»
Тема: «Фізичні
наслідки статевого життя до шлюбу»
(Виховний
захід для старшокласників)
Мета: дати учням необхідні знання про
інфекції, що передаються статевим шляхом, та способи їх попередження.
виховувати у
підлітків розуміння того, що ВІЛ СНІД, ІПСШ, незапланована вагітність – це
поведінкові ускладнення, запобігти яким можна через формування навичок
відповідальної поведінки, тобто уникнення статевих контактів до шлюбу;
допомогти учням реально оцінити усі небезпеки
ведення дошлюбних статевих стосунків;
Обладнання: маркер, аркуші, ручки.
Хід заняття
1. Вступ.
Вчитель
біології: Настає час, коли ви відчуваєте себе дорослими. Поміж
багатьох питань вас хвилюють питання кохання, сексуальності, стосунків між
хлопцями та дівчатами, чоловіками та жінками.
Початок статевих стосунків – це ще не те, що робить
вас дорослими. Дорослою людина стає тоді, коли сама може відповідати за свої
вчинки, робити їх усвідомлено.
Вчитель основ
здоров’я (ОЗ): Сьогодні сталася вкрай несприятлива епідемічна ситуація
щодо інфекцій, які передаються статевим шляхом. Індикатором цього є епідемія
сифілісу в Україні. Так, якщо в 1999 року захворюваність складала 6,5 випадків
на 100 тис. населення, то в 1999 року – 113,6 і ця тенденція зберігається до
цих пір. Україна посідає перше місце в Європі за кількістю ВІЛ – інфікованої
молоді – юнаків і дівчат у віці від 15 до 24 років. Це говорить про те, що
багато молодих людей, молодь мають статеві контакти до шлюбу.
2. Актуалізація проблеми.
- Сьогодні ми поговоримо про фізичні
наслідки статевого життя поза шлюбом. Коли ми говоримо про секс, то усе може
бути не таким, як нам хтось розповідає. Те, що сприймається очевидним під час
перегляду телевізора, читання журналу (включаючи рекламу), навіть слухання
розповідей деяких ваших старших друзів про те, що заняття сексом приносить лише
задоволення - це неправда!
Речі не завжди є такими, як про них вам
розповідають.
2.1.
Вправа «Плітка»
- Для участі запрошується 5 бажаючих. 4
учнів виходять за двері класу. П’ятий залишається. Послухайте історію.
(На вибір вчителя зачитується якесь
оповідання. Учні по черзі заходять в клас і переповідають його один одному.
Останній оповідач розказує вже зовсім іншу історію).
Вчитель біології: Тепер ви погоджуєтесь з нами, що речі не завжди є такими, як про них
розповідають? Завжди потрібно звертатися до першоджерел, тому що те, що ви
відчуваєте або десь чули, необов'язково є таким самим у реальному житті.
Іноді очевидна відповідь, реакція, до
якої ви звикли над якою не задумувались, не є правильною.
Вчитель
ОЗ: Твердження про те, що єдиним наслідком сексуального зв'язку є тільки
задоволення, ігнорує цілий ряд серйозних проблем. Давайте поговоримо про деякі
із цих небезпек.
2.2.
Мозковий штурм. Питання для обговорення.
- Чим небезпечне статеве життя до шлюбу?
(відповіді записуються на дошці).
3. Інформаційний блок.
3.1.
Венеричні захворювання.
Вчитель
біології: Існує дуже багато венеричних захворювань,
найнебезпечнішими є ВІЛ/СНІД, виразки і герпес на геніталіях, сифіліс, гонорея,
трихомоніаз тощо.
Якщо їх не лікувати, то ці хвороби
можуть призвести до серйозних проблем зі здоров'ям, включаючи проблеми з
серцем, очима, пошкодженням мозку і сліпотою. Деякі венеричні хвороби, якщо їх
не лікувати, можуть призвести до смерті.
У вас може скластися враження, що ми вас
залякуємо. Проте ми зовсім цього не хочемо. Ми даємо вам правдиву і достовірну
інформацію із першоджерел для того, щоб ви, в свою чергу, могли прийняти
обдумане і виважене рішення. Шкода, та багато молодих людей у світі і в нашій
країні не знали про такі небезпеки, або у свій час не сприйняли їх серйозно.
Тому зараз багато з них страждають від жахливих наслідків.
Але молода людина, яка хоче досягнути
успіху, повинна бути достатньо розумною, щоб не ризикувати своїм майбутнім.
Вчитель
ОЗ: Деякі люди стверджують, що секс допомагає переконатися, чи підходите ви
одне одному, і що це найкращий шлях до вдалого шлюбу.
Насправді усе геть навпаки! Венеричні
хвороби часто призводять до наслідків, які змінюють життя назавжди. Статеве
життя до шлюбу завжди ризиковане.
3.3.
Питання для обговорення.
Хоча усі венеричні хвороби є небезпечними,
одна з них - особливо жахлива. Яка?
- ВІЛ/СНІД (особливий вид венеричних
захворювань).
3.4.
Бесіда з учнями.
- Що означають літери ВІЛ і СНІД?
- Що ви знаєте про ВІЛ і СНІД?
- Якими
шляхами передається ВІЛ?
Вчитель
біології: Однією з причин, чому ВІЛ/СНІД так швидко поширився по
всьому світові, є те, що будучи зараженою, людина може багато років про це не
здогадуватися, і передавати вірус іншим, які теж можуть не почуватися хворими.
Ось чому так важливо усвідомлювати, що СНІД - це хитра і підступна хвороба.
На даний момент ліків від ВІЛ/СНІД не
існує. Це смертельна хвороба, яка непомітно поширюється і передається в
основному людьми, які не обмежуються статевими стосунками з одним партнером,
своїм чоловіком або дружиною.
Вчитель ОЗ: Як же
уникнути ВІЛ/СНІДу?
Найкращий спосіб, як і у випадку з іншими венеричними
захворюваннями, зачекати зі статевим життям до шлюбу, і одружитися з тим, хто
теж чекав.
3.5. Вправа
«Зустріч».
Мета: наочно продемонструвати швидкість розповсюдження
інфекційних хвороб серед населення.
Учасникам роздаються картки із зображенням силуету
чоловічків з номером. Учні починають довільно рухатись, зустрічаються один із
одним. При зустрічі вони записують номер того, з ким він зустрівся, на свого
чоловічка на карточці. Через 3 хв. рух припиняється. Ведучий повідомляє, що
чоловічок за номером... є «інфікованим». Учень, який має силует з цим номером
стає напроти групи, ті учасники, які зустрічалися з «інфікованим»( в кого на
карточці його номер), стають біля нього, їхні чоловічки теж вважаються «інфікованими».
Далі група перевіряє, хто мав контакт з інфікованим
другого ряду, і ті, хто має на картках їх номери, теж стають поруч. Таким
чином, в результаті подальших перевірок всі зображення чоловічків стають
«інфікованими».
Вчитель ОЗ: - Так
розповсюджуються всі інфекційні захворювання. Коли йдеться про грип або
вітрянку, людина не завжди може вберегтися. Але є ряд захворювань, які
виникають з вини самої людини, є наслідком її невиважених дій. До таких
захворювань належать інфекції, що розповсюджуються статевим шляхом.
Питання для
обговорення.
- Що, крім ІПСШ, несуть статеві стосунки до шлюбу?
3.6. Небажана
вагітність, безпліддя.
Вагітність - це ще один несподіваний
наслідок статевого життя до шлюбу.
Вчитель
біології: Вагітність зазвичай приносить величезну радість одруженій парі, але усе зовсім не так у випадках,
коли пара не перебуває у шлюбі.
Вагітність поза шлюбом часто змушує
робити болісний вибір - йти на аборт чи ні. Більшість релігій, включаючи
християнство, вважають аборт одним із видів убивства. Коли дівчина й приймає
рішення залишити дитину, то перед нею пізніше знову постає вибір - відмовитися
від материнських прав на дитину, чи виховувати самотужки.
Вчитель
ОЗ: Багато дівчат у такій ситуації сподіваються, що батько дитини одружиться
з ними, і "проблема» розв'яжеться. Але ймовірність того, що він
одружиться, дуже низька. А ще нижчою є ймовірність того, що шлюб, причиною
якого стала вагітність, протримається довше, ніж декілька років. Статистика
багатьох країн підтверджує такі результати.
3.7.
Питання для обговорення.
Питання до дівчат:
-
Чи ви побоїтесь розповісти про свою
вагітність батькам?
-
Питання до хлопців:
-
Щоб ви відповіли, якби ваша подруга
сказала, що вона вагітна?
-
Ви готові відмовитись від університету,
щоб женитись? А якщо ви ледь знайомі?
-
- Звідки брати гроші на дитину?
Висновок: Життя
може стати дуже складним, якщо почати вести статеве життя до шлюбу. Найкращий
спосіб уникнути усіх цих хвороб і проблем, які викликає статеве життя до шлюбу,
- це утриматися від дошлюбних статевих стосунків.
3.8.
Робота в групах.
Об’єднатися в 2 групи.
І група. Як уникнути венеричних
захворювань? (Вислухати, внести доповнення).
ІІ група. Як уникнути небажаної
вагітності?
(Вислухати, внести доповнення).
4. Закріплення.
4.1.
Вправа «Ваги».
Питання для обговорення: Статеве життя
до шлюбу – за і проти
Намалювати ваги. Написати всі «за» і «проти».
Розбити всі «за» аргументами і тоді «проти» переважить.
5. Підсумки.
Учасники висловлюються по черзі про свої
відчуття, враження щодо виконаної роботи.
6. Висновки.
7. Прощання.
Гра
«Бажаю тобі і собі...»
Шварц Т.Г.
КВН
Тема:«Хто попереджений, той захищений»
Мета: дати можливість учням зрозуміти, що однією з найбільших цінностей людини є її здоров'я;
розвивати бажання вести здоровий спосіб життя;
виховувати морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за власне здоров'я.
Хід заходу.
Учитель. Життя... Ми любимо його всією душею.
Життя... В юні роки ми ще не відчуваємо, як швидко плине час. Майбутнє уявляється безхмарним, життя — безкінечним, а здоров'я — безмежним. Та це тільки на перший погляд. Бо варто потрапити в скрутне становище, як рожеві фарби розвіюються. І пояснення цьому — втрата здоров'я, загроза життю. Але і перше, і друге можна передбачити, попередити, виправити.
Життя — найдорожчий і неоціненний скарб. Незрівнянний і неповторний.
Кажуть, що життя і здоров'я ідуть поруч. Тож, оберігаючи власне здоров'я, ми оберігаємо і своє життя. Згадайте вислів: «Молодість — скарб, що містить усе». Справді, цієї пори в руках людини — її майбутнє. Які ідеали оберете, якими знаннями, силою, здоров'ям запасетеся, наскільки загартуєте волю — таким і буде ваше майбутнє. Тобто майбутнє — у ваших руках!
Командам до конкурсу приготуватися!
Попрошу підійти до мене капітанів команд для проведення жеребкування (Проводиться жеребкування.)
Команди готові? (Відповіді учнів.)Зараз перевіримо! Отже, перше випробування.
1. Конкурс «Розминка».
Для команди 1.
На думку А.П. Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чорнить? (Репутацію.)
1.Який м'яч найважчий? (Баскетбольний.)
2.Які органи людини страждають від куріння найбільше?
3.Наркоманія — це...
Для команди 2
1.Винахідник цього витвору пророкував своєму дітищу дві сфери застосування: доставка пошти та засіб для схуднення. Назвіть сучасний прообраз цього предмета. (Велосипед.)
2.Зовнішній покрив тіла людини. (Шкіра.)
3.Чи є «нешкідливі» цигарки?
4.Алкоголізм — це...
Для команди З
1.А.П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка курить, усе одно, що цілувати... (попільничку)».
2.Де відбувалися перші Олімпійські ігри? (У Греції.)
3.Які шкідливі речовини містяться в цигарках?
4.Тютюнокуріння — це...
Ведуча. Молодці! Я бачу, що в командах бойовий настрій і всі готові йти до перемоги. Бажаю успіху!
2. Конкурс «Художник»
— Намалювати, як ви розумієте поняття здоров'я?
Кожна група дає своє визначення поняття здоров'я. Один представник із команди коментує визначення.
Ведуча. Найдорожчий, безцінний скарб, яким володіє людина, — здоров'я. Народна мудрість так і каже: «Здоров'я — всьому голова, а здоров'я дітей — це здоров'я майбутніх поколінь». Але часто людина забуває про це, а іноді, навіть, і не здогадується, що своїми діями завдає шкоди не тільки своєму здоров'ю, а й здоров'ю оточуючих.
А що слід робити, щоб зберегти здоров'я, нам розкажуть учасники команд, які виконали домашнє завдання: в театралізованій формі розкрити одну із проблем людства.
3. Домашнє завдання «Театралізована вистава»
Виступ команди 1.
Пацієнт. Лікарю, все, що ви мені призначили, — не допомагає: як кашляв, так і кашляю. І в грудях щось свистить, коли швидше йду.
Лікар. Крім ліків я Вам радив кинути курити. Ви кинули?
Пацієнт. Лікарю, але всі навколо курять, і ще ніхто від цього не помер. Та й викурюю я одну пачку на день.
Лікар. Пачку на день! А Ви знаєте, що викурювання тільки однієї цигарки відповідає умовам перебування на великій загазованій автомагістралі впродовж 36 год? Відомо, що тютюн вбиває кожного другого курця. З усіх факторів смертності тютюн збирає найбільшу данину.
Пацієнт. Та я купую тільки якісні цигарки з фільтром.
Лікар. Які там фільтри! Ви не уявляєте, що ви робите зі своїми легенями! Та й кашляєте Ви тому, що в них осідають краплини дьогтю, а дим спричиняє постійне запалення епітелію дихальних шляхів. Звідси Ваш хронічний бронхіт і постійний спазм легенів — емфізема.
Те, що тютюн викликає рак легенів, Ви вже багато разів чули, але, напевно, не знаєте, що на тій стадії, коли цю хворобу зазвичай діагностують, уже немає сенсу лікуватися, смерть неминуча. Курці значно частіше хворіють на рак губи, стравоходу, сечового міхура та інших органів.
Пацієнт. Лікарю, може, досить мене лякати? В мене серце заболіло.
Лікар. І серце Вас турбує з тієї ж причини. Адже рак становить лише 25 % тютюнових смертей, 50 % таких смертей припадає на серцево-судинні захворювання. Річ у тім, що речовини тютюнового диму сприяють поступовому виникненню на стінках судин нальоту, що не дає змоги вільно рухатися крові. Далі все залежить від того, які судини зіпсувалися найпершими. Енергійна людина 40-ка років може раптово впасти і померти на вулиці — не витримали судини серця. Якщо судини на нозі — то хірурги скажуть: «Або кидайте курити, або ми відріжемо вам ногу», а нерідко: «Якби ви раніше кинули курити, то ногу можна було б урятувати».
Пацієнт. Лікарю, але коли я курю, то страждає від цього лише моє здоров'я.
Лікар. Ви повинні також пам'ятати про оточуючих. Не меншу небезпеку становить так зване пасивне куріння. Найдорожчі ліки не здатні вилікувати астму в дитини, якщо в її оточенні хтось курить. Агенція охорони довкілля США підрахувала, що від пасивного куріння в цій країні помирає втричі більше людей, ніж від усіх інших видів забруднення повітря разом узятих.
Пацієнт. Ви мене переконали. Я спробую кинути. А моєму синові, 15-річному лобурю, якого я застав на балконі з цигаркою, на горіхи дістанеться! Труїти себе з такого віку! Вибачте лікарю, я поспішаю.
Виступ команди 2
1-й учень. Ти знаєш, що верблюд може вісім днів працювати й не пити?
2-й учень. Я знаю такого верблюда, що вісім днів п'є, але не працює!
3-й учень. Правду кажуть, що горілка вкорочує життя. Мій старший брат казав, що як вип'є зранку грам триста, то день йому пролетить, як одна година. А як немає в кишені навіть на кухоль пива — то день стає довгий-довгий.
4-й учень. Слухай (показує за сцену)\ Там твій брат зі стовпом розмовляє.
3-й учень. То він знову п'яний!
4-й учень. П'яний чи тверезий — не знаю, але на ногах ледве стоїть!
3-й учень. Можна б і нам по пиву вдарити. Слухай, збігай за пивом!4-й учень. Давай гроші.
3-й учень. За гроші кожен принесе. Ти спробуй без грошей.
3-й учень (перевертає пляшку). Та вона ж пуста!
4-йучень. Та, з повної всяк вип'є, а ти спробуй із порожньої!
Учениця. Ви не бачили Мурчика? (Гукає.) Мурчику! Мурчику! Вже нагулявся? Ходи додому!
5-й учень. І чого ти кричиш? Чого побиваєшся? Проспиться — сам додому прийде.
6-й учень (до 5-го). Поглянь, а місяць, виявляється, трикутний!
5-й учень. Не трикутний, а ромбічний!
4-й учень. Не будемо сперечатися, спитаємо у перехожого. Як скаже, так і буде. Слухай, друже, місяць який: трикутний чи ромбічний?
7-й учень. А ви про який сперечаєтеся — про той, що праворуч, чи про той, що ліворуч?
5-й учень. Ні, тут без пляшки не розберешся! Підемо та вип'ємо!
7-й учень. Орел зі свиньми не п'є!
летіли!
1-й учень. Життя можна прожити, будучи щодня «під мухою». А можна вершити великі справи. Вибір — за вами.
4-й учень. Давай гроші.
3-й учень. За гроші кожен принесе. Ти спробуй без грошей.
3-й учень (перевертає пляшку). Та вона ж пуста!
4-йучень. Та, з повної всяк вип'є, а ти спробуй із порожньої!
Учениця. Ви не бачили Мурчика? (Гукає.) Мурчику! Мурчику! Вже нагулявся? Ходи додому!
5-й учень. І чого ти кричиш? Чого побиваєшся? Проспиться — сам додому прийде.
6-й учень (до 5-го). Поглянь, а місяць, виявляється, трикутний!
5-й учень. Не трикутний, а ромбічний!
4-й учень. Не будемо сперечатися, спитаємо у перехожого. Як скаже, так і буде. Слухай, друже, місяць який: трикутний чи ромбічний?
5-й учень. Ні, тут без пляшки не розберешся! Підемо та вип'ємо!
7-й учень. Орел зі свиньми не п'є!
летіли!
1-й учень. Життя можна прожити, будучи щодня «під мухою». А можна вершити великі справи. Вибір — за вами.
Виступ команди З
1-й учень. Я вживаю наркотики, щоб бути, як усі у компанії. Мені дали їх спробувати півроку тому. Відтоді не можу зупинитися.
2-й учень. Я їх не вживаю, бо вважаю наркоманів залежними людьми, а я хочу бути вільним від такої звички. Прагну контролювати свої вчинки і сам відповідати за своє життя.
1-й учень. Мене не влаштовує цей нудний світ. За допомогою «кайфу» я намагаюся створити власний, у якому приємно жити.
2-й учень. Моє життя різноманітне й цікаве, мені вистачає гострих відчуттів і без «кайфу».
1-й учень. Я нікому не цікавий. Якщо я вживатиму наркотики, то хоч близькі люди звернуть на мене увагу, або, можливо, мене помітить дівчина, яка мені подобається.
2-й учень. Не хочу завдати болю своїм рідним, особливо мамі. Знаю, їй буде боляче, якщо зі мною щось станеться.
1-й учень. Мене вигнали зі школи, на роботу не влаштуюся за віком, мама і тато постійно кричать. Наркотики допомагають забути про проблеми.
2-а учень. У мене великі плани на майбутнє. Впевнений, мене чекає навчання і хороша кар'єра. Наркотики вбивають у нас усе людське. Я хочу залишитися з сильним, нормальним мозком і міцним здоров'ям.
3-й учень. Тому з жодного приводу (а особливо — з почуття солідарності) не вживайте наркотики! Це — хвороба, майже невиліковна: страшна, підступна, руйнівна.
4-й учень. Коли в хвилини образи і жорстоких розчарувань хочеться зникнути, не бачити нікого й нічого, може трапитися так, що горе-товариші у цю мить вкладуть у долоні шприц із пекельною радістю, простягнуть келишок із диявольським зіллям, поділяться цигаркою. Мовляв, спробуй — і все забудеш, «зловиш кайф». Побачивши сумнів в очах, хтось підступний ще й захоче принизити, зігравши на самолюбстві: «Що, боїшся?!». А відповісти треба так: «Я не боюся. Я маю силу волі. Я хочу бути вільним і щасливим серед людей».
Є мудрий вислів: «Людина-наркоман із власної волі виїжджає на надшвидкісну трасу скажених гонок і, обганяючи найважчих хворих, наближається до фінішу під назвою "смерть"».
3-й учень. Скільки проблем постає перед молодими, головне — не схибити. Намагайтеся вести такий спосіб життя, щоб бути у злагоді з розумом.
4. Конкурс капітанів.
Капітан команди витягує картку і коментує прочитане. Потім ці картки учні прикріплюють на дошці.
1. Здоров'я — мудрий гонорар(П. Беранже).
Єдина краса, яку я знаю, — це здоров'я (Г. Гейне).
2. Здоров'я — найкращі ліки (Б. Шоу).
Здоров'я швидше залежить від наших звичок і харчування, ніж від мистецтва лікаря (Д. Леббок).
3. Здоров'я батьків — запорука здоров'я нащадків (М. Карамзін).
Здорові люди —найцінніший капітал держави (Я. Коллет).
5. Конкурс вболівальників.
Продовжіть прислів'я:
1.Здоровому — все... (здорово).
•Бережи одяг знову, а здоров'я... (змолоду).
•Здоров'я за гроші... (не купиш).
• Ходи більше — проживеш... (довше).
• Чиста вода — для хвороби... (біда).
Без здоров'я нема... (щастя).
• 2. Вартість здоров'я знає лише той, хто... (його втратить).
•Щоб бути здоровим — тримай голову в холоді, а живіт у... (голоді).
• Поки чоловік здоровий, то...(здоров'я не шанує).
• Весела думка.. — половина ...(здоров'я)
• Добре здоров'я краще за ...(найбільше багатство).
• Здорові батьки ... — (запорука здоров'я дітей).
3. Легка вечеря життя ...(продовжує).
•Менше хвилюєшся —...( довше проживеш).
•Хто здоровий, той і ...(молодий).
. Здоров'я дорожче ...(золота).
• Чистота — ...(запорука здоров'я).
Чисте повітря — ворог ...(хвороб).
6. Конкурс «Айболить».
1.Яка перша допомога при харчовому отруєнні?
2.Що необхідно зробити при переохолодженні?
3.Що необхідно зробити при кровотечі з носа?
4. Як надати першу допомогу людині, яка втратила свідомість?
5. Яка перша допомога при опіках?
6. Що застосовують, для обробки подряпини?
7. Що застосовують, для обробки відкритої рани?
7.Конкурс «Моделювання ситуацій»
1) Прийшовши увечері зі школи, ти помітив, що з-під дверей твого будинку йде дим. Що необхідно зробити?
2) Ти вночі йдеш по вулиці. Попереду чути голосні вигуки, сміх, шум, ти розумієш, що там перебуває п’яна компанія. Які твої дії?
3) Без попередження приходить працівник служби газу. Ти його не знаєш. Говорить, що необхідно перевірити справність газових приладів. Якими будуть твої дії?
4) Незнайомець просить дозволу скористатися твоїм мобільним телефоном. Що ти вчиниш?
5) Ти зайшов у будинок, побачив непритомну людину та відчув запах газу. Що ти будеш робити?
6) Після буревію на землі лежить обірваний кабель, а біля нього непритомна людина. Якими будуть твої дії?
Учитель. Ми часто чуємо слово «доля», але не всі знають, що розпоряджатися своїм життям може тільки сама людина, зробивши вибір на користь здоров'я й відмовляючись від того, що може їй зашкодити в житті. Приймаючи рішення, слід ретельно проаналізувати всі «за» й «проти». Остаточне рішення й вибір життєвого шляху — завжди за вами.
Ми змагалися, веселилися, рухалися. А чому ж не було у нас суддів?
Наше здоров'я — у наших руках. І ніхто нам не поставить «відмінно», якщо ми самі не піклуватимемося про здоров'я.
Не будьте байдужими до свого здоров'я і здоров'я оточуючих. Шкідливі звички — коротка дорога до смерті. А я вам бажаю зробити крок у чудову країну Здоров'я.
Тож хай щастить вам на цьому шляху!
Комментариев нет:
Отправить комментарий